Októberben nagy szenzáció volt, a salgótarjáni völgyhíd, ami a 48. Hídmérnöki Konferencia kapcsán került a hírekbe.

Régi képeslapon már nálam is szerepelt valamikor

Emlékeztetőül

Megnéztem mi maradt belőle / csak egy utca név : Völgyhíd /

A térképen is látható hosszú épület, valamikor a kisvasút kocsiszíne lehetett

Ma már a Mikulás is benéz az itt lakókhoz

Jól látható a kisvasút nyomvonala, a domb átvágása

Ez az öreg fa még láthatta a hidat

Itt a vége a nyomvonalnak kb. itt van a vasbetonhíd eltemetve a meddőhányó alá

Ezek az oszlopok valószínűleg egy későbbi építkezés hulladékai

Mire végeztem akkor találtam rá ERRE az oldalra ahol mások végigjárták ezt a vonalat. A viadukt látható nyomára ők se bukkantak 🙁

18 thoughts on “Salgótarjáni viadukt – völgyhíd”

  1. Nagyon érdekes és izgalmas. Vajon miért temették be? Nem tudták máshová vinni a meddőt, vagy már nem volt szükség rá? Jó lenne látni belőle majd egy részt.

  2. Nagypapám szerint,aki most 83 éves a völgyhíd alatt egy tó volt,amiben ő még fürdött is.
    Hallomásból tudom,h a híd szerkezete egy részen megsérült,v meggyengült ezért kezdték feltölteni,m a bontása drága lett volna.De ebből nem tudom mi igaz.

  3. 2013 május 4.-én barátaimmal kísérletet teszünk egy darab kézi erővel történő kiásására. Szeretnénk feltárni és sokak számára láthatóvá tenni ezt a csodás alkotást! Felkelteni az érdeklődést, mozgósítani. Majd meglátjuk az első kapavágás mire lesz elég! Eltökéltek vagyunk abban, hogy haldokló városunk e látványosságának bemutatásával a figyelmet városunkra irányítsuk! Az első nap már leszervezve de a későbbiekben mindenki csatlakozhat segíthet. Mutassuk meg hogy van még közösségi szellem!

  4. A tó biztos, hogy volt, fénykép is van róla: Szokács László: Tragédia a Nagy-Pietroszon című könyvében találjátok meg, amiben a salgótarjáni leventékről írt. Ott van egy kép, ahol a leventék a tónál vannak lefényképezve. Ha jól tudom, a tóban való fürdést tiltó tábla még most is megvan (de lehet, hogy keverem az eresztvényivel).
    A május 4-i “akcióról” én is hallottam, jó lenne részleteket tudni róla, és majd egy részletet valóban megmutatni a nagyvilágnak.

  5. Most látszólag kudarcot vallottam, de nem adom fel! Lesz még ebből salgótarjáni látványosság! Segítsetek, előre is köszönöm. Pócsa Sándor.

  6. Ha valakinek van kedve és energiája próbálja megcsinálni a völgyhíd makettjét! Fokozzuk ezzel is a kíváncsiságot, az érdeklődést. Az ötlet már adott, a kivitelezés módján és technikáján töröm a fejem. ALEX. Sokan már tudják ki is Ő!

  7. Remélem az “Illetékes Elvtársak”-ra is átragad Alex lelkesedése és támogatják ezt a csodás ötletet. Na és ha uniós támogatást is lehetne kérni ehhez a feltáráshoz, nagyon sok embernek tudnának munkát, jövedelmet biztosítani. Ez sem utolsó szempont…!!!!!

  8. Kedvem volt, energiám is és megcsináltam! Nagyon várom, hogy odahaza közszemlére tehessem. Még mindig komolyan gondolom hogy legalább ennyit az eredetiből is megmutassunk. P.S.

  9. Hamarosan /2013 június 23/ végleg hazatérek. Eljött az idő a személyes találkozásra. Amíg odahaza az internet elérhetőségem kiépül, adok egy mobil számot ahol elérhet. +36 20 440 8289 Kérem jelentkezzen!

  10. Ujjam már a nyomógombon! Hamarosan lendül és O-ról indulva ujjra neki vágunk,nem lehetünk tehetetlenek. Kitartásunk eredményre kell hogy vezessen!Alex.

  11. Üdv!

    Ejha, szép! Véletlen leltem rá egy képre a viaduktról. Szerintem nem kéne ezt kiásni, csak saját vélemény. A távoli jövőre gondolok, ha majd valakik évezredekkel később netán elkezdik kutatni a multat, ahogy manapság mi is tesszük. Lehet, a világon nincs még egy ilyen csodálatos és hatalmas, a lehetőségekhez képest tökéletesen konzervált emlék a huszadik századból. A mai folyamatosan változó világunkból semmi nem marad a jövőnek, sőt, bármily csodás is ma, ahogy feltárjuk a múltunk, ezzel, ha nem tudjuk folytatólagosan fenntartani a civilizációt, hirmondó sem marad belőlünk az utókornak. Ha a második világháborúban az amerikai és orosz gépek véletlen alaposabban szőnyegbombázzák meg Berlint, véglegesen elpusztították volna a Pergamon Múzeumban újjáépített Istár kaput is.

    Ha már őseink valamiért valóban, hatalmas munkával, egészében eltemették ezt a szép architektúrájú völgyhidat, bármi okból is született ez a döntés, már megtörtént, valahol úgy vélem, meg kéne becsülnünk azt, amit létrehoztak általa. Hihetetlen, hogy ez megtörtént, és valószínűleg ekkora “őrültség” sehol máshol másnak eszébe nem jutna a világon.

    Szép estét!

  12. Régen nem jelentkeztem. Mostanára sok minden történt. Újra indult a feltáráshoz szükséges engedélyek beszerzése! De addig sem unatkozunk. A Levéltárból kikért rajzdokumentumok digitalizálása megtörtént. A Gépipari Technikum diákjai Kristóf Péter Tanár Úr vezetésével, a számítástechnika segítségével egy léptékre hozzák, majd megrajzolják a hidat 1:45-höz arányban. Ennek birtokában hozzá fogok a makett elkészítéséhez. A tényleges feltáró munka elkezdéséig szeretném elkészíteni és bemutatni!

  13. Elkészült! 2014.03.07-től a salgótarjáni Lakberendezési Áruház kirakatában látható a Somlyó-Bányai vasbeton völgyhíd 1:45-ös léptékű makettje.2-3 hét elteltével végleges helyére a salgótarjáni Bányamúzeumba kerül. Remélem az idelátogató vendégek hírét viszik.S talán elindul valami ami a feltáráshoz vezet!

  14. Régen nem jelentkeztem. Idestova 2 hónappal a Viadukt feltárás bemutatása majd az azt követő betemetés után újra itt vagyok! Bár óriási bennem a csalódottság folytatni akarom. Nem veszem tudomásul hogy ekkora érdektelenség övezze. Meg kell találnom a módját hogyan milyen formában lehet tovább folytatni. A sok csendes támogató hangot adhatna elkötelezettségének. Nyitott vagyok minden segítő észrevételre. Sokan többre vihetjük!

Hozzászólás a(z) Pócsa Sándor bejegyzéshez Kilépés a válaszból

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

Ez a weboldal az Akismet szolgáltatását használja a spam kiszűrésére. Tudjunk meg többet arról, hogyan dolgozzák fel a hozzászólásunk adatait..