A Bős (Gabčikovo) – Nagymaros vízlépcsőrendszer részeként Dunakilitinél egy duzzasztógát  műtárgy része (hajózsilip, billenőtáblás mozgógát) épült meg. A Duna teljes lezárását (1992.október 25.) már  Csúnynál csinálták meg  a szlovákok a “C” változat megépítésével, hogy a bősi erőmű működőképes legyen. /Három kisebb erőmű is épült a “C” variáns keretében: egy bősi kis erőmű az öntözőcsatorna rendszerben (1,2 MW), egy Csúnynál (24,4 MW), és egy  a Mosoni-Duna ágnál (636 kW). A bősi erőmű maga 720 MW teljesítményű./

Itt valamikor hajók jártak

Danubiana Meulensteen Art Museum a csúnyi duzzasztónál

 

A duzzasztó

A határ

Az Öreg-Duna szlovák oldalról

“Kevesen tudhatják, de létezik két sokáig eltitkolt, autóközlekedésre is használható alagút a vízmű alatt, a mai komp járatvonala mentén”

Használaton kívül

zsilipelés

A zsilip vízállástól függően max 21,6 m tud emelni

Bős alvíz

A vízlépcső története

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöljük.