Négy napon keresztül különleges lehetőségben lehet része annak, aki ellátogat a Szécsényhez tartozó Pösténypusztára. Ma még nem minden napos lehetőség átkelni a falunál az Ipolyon. Én tegnap jártam ott, és mivel az Ipoly vízállása (…hajóvonták találkozása tilos! ) az áradás miatt nem tette lehetővé, hogy a Magyar Honvédség ponton hidat verjen az amúgy 3-4 méter széles folyón, igy még különlegesebb élményben lehetett részem sokan másokkal egyetemben : csónakkal kompozhattam át a túlpartra.
Trianon előtt majd minden ipolymenti falunak volt hídja a túlsú parton lévő szomszéd községhez. Ilyen hidak voltak : Ipolydamásd–Helemba, Vámosmikola–Ipolypásztó, Ipolyvisk, Drégelypalánk–Ipolyhídvég, Kóvár–Újkóvár, Őrhalom–Ipolyvarbó, Szécsény (Pösténypuszta)–Pető, Rárósmulyad (Bussa)–Nógrádszakál között. Van ahol mára már nyoma sincs, van ahol még állnak a pillérek, a hídfők. A két ország uniós csatlakozásával felgyorsult ezeknek a hidaknak a helyreállítása (legalább is papíron ), ennek volt az első fecskéje a Pösténypuszta-Petőháza közötti valamikori híd újjáépítésének alapkőletétele.
amikor a hídat elősször átadták
a két part közötti ideiglenes komp
sorban álló menyecskék
két ország között
eredetileg ez a ponton elég lett volna összekötni a két partot
vámház a szlovák oldalon / a falu kb. egy kilométer még innen /
Magyarország a túloldalról
a szlovák oldali hídfő
nem pihent a komp
határvonalon (normál vízállásnál a két bokorsor között csordogál -a franciák szerint hajózható- Ipoly)
ilyen lesz, ha megépül jövőre
Megépült! 2012. február 24-én átadták az új Ipoly-hidat Szécsény-Pösténypuszta és Kovácovce-Petov (Szécsénykovácsi-Pető) között. A hidat a bussai Molnár Katalinról, az Ipoly-hidak Újjáépítéséért Polgári Társulás 2011-ben elhúnyt elnökéről nevezték el. Úgy gondolom, a Nógrádszakál-Ráróspuszta és a Trenc-Ráros (Tőrincs-Rárós) közötti Madách-híddal együtt új lehetőségeket kínál az Ipoly két partján lakóknak, a nógrádiaknak. 1945. óta Ipoly-híd nem épült, ezek az elsők.