2020-10-24

Tarjáni Képek

Fény(tény)képek Salgótarján és Nógrád (vár)megye jelenéből és múltjából. Jártamban – keltemben a világ.

Két keréken a városban

Még augusztus végén kerekeztem végig az épülő kerékpárúton, volt pár dolog ami nem tetszett. Pár napra a bejegyzés  után csodát láttam, a pálfalvai kereszteződésben megcsinálták az egyik általam kifogásolt részt.  /Természetesen benne volt a munkatervben 🙂 / A kerékpárutat még mindig nem adták át hivatalosan, ezért még sok minden javulhat 🙂

Salgótarjánban már régen van kerékpárút az Ipari park és a Szécsényi út között. Ehhez kapcsolódik a most épült szakasz. Ma végig tekertem az elejétől a végéig.

Itt kezdődik a táblával jelzett kerékpárút.

Aminek itt hirtelen vége is van a tábla szerint. Balra a folytatás nincs jelölve. (Alamínium volt a tábla?)

A városba érő kerékpárosokat külön is köszönti ez a tábla.

Nyeríteni még nem kell!

A Palóc úton járunk. Autóból kb ennyire olvasható a Salgótarján testvér városait  felsoroló tábla.  Ki tudja felsorolni őket? (Kis segítség KEMEROVO már nem az! Habár a Wikipédia szerint  az oroszok még annak tartják Salgótarjánt, Kemerovo város honlapján nem találtam rá utalást.) Megfejtés a lap alján!

Ha valakit mégis érdekelne Kemerovo arra van!

1926-os éhségmenet emlékére. /A salgótarjáni kommunisták szervezték a legkiemelkedőbb megmozdulást, amely a tömegelkeseredés elemi erejű kirobbanásával országos eseménnyé vált. Az elbocsátások és a munkafeltételek rontása miatt a bányászok 1926. április 27-én letették a szerszámot, majd munkanélküli társaikkal együtt Budapestre indultak, hogy ott kényszerítsék ki helyzetük javítását. A nagy éhségmenet, nyolcezer bányász és bányászasszony útját hamarosan csendőrkordon zárta el. Megérkeztek a szakszervezet jobboldali vezetői is, akik a hatósági képviselőkkel együtt hosszas rábeszélés után elérték, hogy a feltartóztatott tömeg csak küldöttséget menesszen a fővárosba. Peyer megtette magát a küldöttség vezetőjévé, hogy elősegítse a megmozdulás leszerelését. A salgótarjániakat semmitmondó ígéretekkel küldték haza. Az áprilisi megmozdulás olyan tanulság volt a bányászok számára, amely jelentősen kihatott további harcaikra./

Czinke Ferenc 1983-as térplasztikája a város gyárainak “termékeiből” állt össze. Ma már nehéz lenne egy ilyet megcsinálni.

Újra, festik az útburkolati jeleket. De nekem valahogy nem stimmel. Kerékpárút vége OK -habár nem OK, mert az eleje nem volt jelezve 🙂 -.  Sárga felfestés – az utat keresztező kerékpárút  OK. Elsőbbség adás kötelező OK. Csak valahogy ez a három együtt nekem nem OK.  Valaki elmagyarázná??

A Kinizsi útnál, szintén van a kereszteződésben egy kerékpárút vége tábla, ha nem lenne akkor is figyelmeztetne rá a magas útpadka.

Ha nem tudnád mi épül itt. Ott az emelkedő végén is egy tábla.

Kerékpárút vége – azaz onnan kezdve járdának számít a KRESZ szerint.

A másik végén is ott a tábla.

Ez a szakasz tehát járda. Mit is ír a KERÉKPÁROS-KISOKOS ?

Járdán tilos kerékpározni! Kivétel ez alól a 12. évnél fiatalabb gyerek, mivel ő főútvonalon még nem kerékpározhat, így a párhuzamos járdán haladhat, legfeljebb 10 km/h sebességgel. Lakott területen csak akkor szabad a járdán kerékpározni (legfeljebb 10 km/h-val), ha az úttest kerékpáros közlekedésre alkalmatlan (például földút).  A hivatalos értelmezés szerint az, hogy az úttesten nagy a járműforgalom, vagy tábla tiltja az úttesten a kerékpáros közlekedést, még nem jelenti, hogy szabadna a járdán tekerni.

Tehát ezen a szakaszon gyalog kellene végigtolni a kerékpárt 12 év felett :), mert a főúton tilos lesz kerékpározni -most még nem az- gondolom én.

Megint az értelmezhetetlen hármas.

Ez megint egy érdekes szakasz  (vagy kereszteződés?), ahol nincs vége a kerékpárútnak, nincs sárga felfestés, de elsőbbséget kell adni. Ja, és innen hiányzik még kb 8 m2 aszfalt, annak ellenére, hogy a gödröt lebetonozták.

Ez itt a reklám helye! +36309512620 Seratus Kft. Hívd MOST!

Itt is volt egy kis anomália, de a lépcsőt felújították.

Ez itt nem járda, hanem kerékpárút.

/A gyalog- és kerékpárúton a gyalogos a kerékpáros forgalmat nem akadályozhatja és nem veszélyeztetheti.
A gyalog- és kerékpárúton a kerékpáros a gyalogos forgalmat nem akadályozhatja és nem veszélyeztetheti. – Benne van a KRESZ-ben.  🙂 /

Pont most bontották a töredezett aszfaltot a járdán. Csak nem szintbe hozzák a járdát és a kerékpárutat. ( Erre a szakaszra viszont “Gyalog- és kerékpárút” táblát kellett volna tenni.)

A felüljárónál vége a kerékpárútnak, utána ismét elkezdődik. Azaz megint JÁRDA lesz belőle, ahol mint tudjuk…

A “Kikerülési irány” kire  vonatkozik?

Itt szintbe hozták a két részt. Lefelé viszont kerékpárút, csak felfelé volt vége 🙂 Eperjesig semmi említésre méltó. A kerékpárútnak a Katona József utcánál hirtelen vége szakad. Semmi se jelzi, hogy merre tovább, az autósokat se figyelmezteti semmi a városközpont felé vezető sávban megjelenő kerékpárosokra.

A KERÉKPÁRÚT MÉG HIVATALOSAN NEM KERÜLT ÁTADÁSRA!  (Még akár változhat is az állapot!)

Ez itt a reklám helye! A Bányászkaszinó szintén eladó! Vegyék-vigyék!!

 

Megfejtés:
Testvérvárosok

Banská Bystrica / Besztercebánya (Szlovákia)
Gliwice (Lengyelország)
Lucenec / Losonc (Szlovákia)
Vantaa (Finnország)
Vigarano Mainarda (Olaszország)
Filakovo/ Fülek (Szlovákia)

Partnervárosi kapcsolatok:

Doncaster (Egyesült Királyság)
Nacka (Svédország)
Valenciennes (Franciaország)

Salgótarján Megyei Jogú Város jelenleg négy európai ország öt (sic!) városával tart fenn testvérvárosi, három ország három városával pedig partnervárosi kapcsolatot.
Az együttműködés egyes városokkal szerződésben, megállapodásokban rögzített együttműködésen alapul. A kapcsolattartás másik formája – azokkal a városokkal, amelyekkel formálisan kötött szerződésekkel nem rendelkezünk – alkalmankénti tapasztalatszerző, egymás munkájának megismerését célzó megbeszélésekben ölt testet.

Forrás: Salgótarján MJV honlapja

A honlap további használatához a sütik használatát el kell fogadni. További információ

A süti beállítások ennél a honlapnál engedélyezett a legjobb felhasználói élmény érdekében. Amennyiben a beállítás változtatása nélkül kerül sor a honlap használatára, vagy az "Elfogadás" gombra történik kattintás, azzal a felhasználó elfogadja a sütik használatát.

Bezárás