2024-04-19

Tarjáni Képek

Fény(tény)képek Salgótarján és Nógrád vármegye jelenéből és múltjából. Jártamban – keltemben a világ.

Nógrádon kívül – Dunakiliti – Csúny – Bős

A Bős (Gabčikovo) – Nagymaros vízlépcsőrendszer részeként Dunakilitinél egy duzzasztógát  műtárgy része (hajózsilip, billenőtáblás mozgógát) épült meg. A Duna teljes lezárását (1992.október 25.) már  Csúnynál csinálták meg  a szlovákok a „C” változat megépítésével, hogy a bősi erőmű működőképes legyen. /Három kisebb erőmű is épült a „C” variáns keretében: egy bősi kis erőmű az öntözőcsatorna rendszerben (1,2 MW), egy Csúnynál (24,4 MW), és egy  a Mosoni-Duna ágnál (636 kW). A bősi erőmű maga 720 MW teljesítményű./

Itt valamikor hajók jártak

Danubiana Meulensteen Art Museum a csúnyi duzzasztónál

 

A duzzasztó

A határ

Az Öreg-Duna szlovák oldalról

„Kevesen tudhatják, de létezik két sokáig eltitkolt, autóközlekedésre is használható alagút a vízmű alatt, a mai komp járatvonala mentén”

Használaton kívül

zsilipelés

A zsilip vízállástól függően max 21,6 m tud emelni

Bős alvíz

A vízlépcső története

A honlap további használatához a sütik használatát el kell fogadni. További információ

A süti beállítások ennél a honlapnál engedélyezett a legjobb felhasználói élmény érdekében. Amennyiben a beállítás változtatása nélkül kerül sor a honlap használatára, vagy az "Elfogadás" gombra történik kattintás, azzal a felhasználó elfogadja a sütik használatát.

Bezárás