A Clyde folyó Skócia harmadik legnagyobb folyója. Valamikor egymást érték a hajógyárak, a kikötők a parton.
Nagy tengeri hajók már nem úsznak fel a Glasgowig, 1969-ben megszüntették az kikötői dokkokat. Emléknek megmaradt egy óriási 53 méter magas, 46 méteres konzolos daru, aminek 175 tonna volt a teherbírása.
A kukás hajó
Egy Queen Mary, az első.
A Folyóparti Múzeum a folyó partján. A Riverside Museum Glasgow közlekedési múzeuma.
A múzeum kikötőjében áll az 1896-ban épített acéltörzsű bar, a Glenlee. 1919-ben Olaszországban új nevet „Clarastella”, és két dízelmotort kapott. 1922-ig árúszállítóként járta a világot, utána a Spanyol Haditengerészet kiképző hajója lett „Galatea” néven.
1990-ben annyira leromlott a hajó állapota, hogy leselejtezték, egy angol hajótervezőnek köszönhetően 1993-ban „visszavásárolták, és megkezdődött a teljes restaurálása.
A hajóorr dísze Spanyolországban maradt, amikor szerették volna visszavszerezni, a spanyolok válasza az volt, hogy a figurát nem adják vissza, amíg a britek vissza nem adják Gibraltárt 🙂
A Riverside Múzeumban valahol egy Trabant is ki van állítva. 🙂 Én nem láttam. 🙁
A legrégebbi kerékpár
Ez is a közlekedés része 🙂
Egy lóvasúti kocsi
A galsgow-i földalatti 1896 decemberében indult el, ma is csak egy 10,5 kilométeres „kör” vonala van.
Egy „roki” parkoló
Tovább...
Határontúl – Kirckaldy és ami kimaradt
Határontúl – Highland Folk Museum
Határontúl – Loch Ness – Urquhart vára